Ajax strikt Ziggo als nieuwe hoofdsponsor
Ziggo volgt Aegon op als hoofdsponsor van Ajax. Het contract heeft een looptijd van 1 januari 2015 tot en met 30 juni 2019.
'Met Ziggo hebben we een partner gevonden die echt bij Ajax past', aldus Michael Kinsbergen, algemeen directeur van Ajax. 'Het is een modern, ambitieus bedrijf waar veel jonge mensen werken en dat midden in de maatschappij staat. Vanaf het eerste gesprek voelt het goed. Wij verheugen ons op een mooie samenwerking.'
Ajax incasseert jaarlijks acht miljoen euro voor het sponsorcontract, maar dat bedrag kan nog met twee miljoen euro per seizoen oplopen.
Namens Ziggo reageert Baptiest Coopmans ook verheugd op de samenwerking. 'De mogelijkheid om shirtsponsor van Ajax te worden komt zelden voor. Ziggo kan zich als nieuw landelijk kabel- en mediabedrijf op een unieke manier presenteren door dit partnership. Het is een logische keuze voor beide partijen. Wij zijn dan ook zeer enthousiast over onze samenwerking.'
Sinds de zomer van 2008 was Aegon hoofdsponsor van Ajax als opvolger van ABN Amro, maar na afgelopen seizoen wilde de verzekeraar stoppen. Aangezien de zoektocht naar een nieuwe geldschieter niet wilde vlotten, besloot Aegon de samenwerking met een jaar te verlengen.
Ziggo prijkt vanaf het nieuwe jaar alleen op de shirts van Ajax en Jong Ajax. De Amsterdammers verwachten binnen enkele weken een overeenkomst te sluiten voor de sponsoring van de jeugd, de vrouwen en de zaterdagamateurs. Vorige maand tijdens de toelichting van de jaarcijfers lieten Kinsbergen en financieel directeur Jeroen Slop al doorschemeren dat het totale bedrag aan shirtsponsoring waarschijnlijk meer zal opleveren dan de deal met Aegon.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login