Barça presenteert nieuwe hoofdsponsor: naamswijziging Camp Nou
Barcelona gaat definitief in zee met Spotify. De streamingsdienst volgt Rakuten op als hoofdsponsor van de club en prijkt de komende jaren op de borst van het Barça-shirt. Ook de naam van Camp Nou wordt gewijzigd.
De overeenkomst heeft een looptijd van vier jaar. De naam van Spotify is niet alleen te zien op het shirt, maar komt ook terug in de naam van het stadion. Vanaf volgend seizoen gaat Camp Nou door het leven als Spotify Camp Nou. 'Met dit partnership zetten we een stap voorwaarts in dit nieuwe tijdperk', zegt voorzitter Joan Laporta.
'Dat benadrukt het innovatieve karakter van Barça, dat is uitgegroeid tot een unieke club in de wereld', vervolgt de Barça-baas. 'We zijn erg trots om een baanbrekende verbintenis als deze aan te kondigen met een wereldberoemde organisatie als Spotify. Deze samenwerking stelt ons in staat om de club dichter bij zijn fans te brengen en hen nog meer onderdeel van de Barça-familie te laten worden.'
We’re partnering with @Spotify to bring football and music together like you’ve never seen before 🏟
— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 15, 2022
Vijfde shirtsponsor
Spotify is de vijfde shirtsponsor in de historie van de club. Unicef was in 2006 de eerste. Daarna volgden Qatar Foundation, Qatar Airways en vervolgens Rakuten. Barcelona heeft niet onthuld wat Spotify gaat overmaken, maar volgens Spaanse media zou het gaan om een jaarlijks bedrag van zo'n zeventig miljoen euro.
Op VI PRO gaan we uitgebreid in op de deal tussen Barcelona en Spotify.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login