Europese primeur voor PSV en Philips Stadion

Reacties

Het Philips Stadion van PSV is net als het City of Manchester Stadium vanaf komend seizoen uitgerust met gratis breedband wireless internet voor iedere bezoeker. In samenwerking met UPC en Infostrada Sports realiseert PSV een unieke extra dimensie voor de supporters. Met de investering is in totaal een bedrag van twee miljoen euro gemoeid.

Europese primeur voor PSV en Philips Stadion

PSV en UPC sloten een vierjarige sponsorovereenkomst, waarmee ongeveer de helft van het investeringsbedrag is gedekt. 'Een poosje geleden hebben wij intern de ambitie uitgesproken om onze fans nog intensiever te betrekken bij de wedstrijden en dit is het resultaat', zegt Peter Rovers, manager Marketing, Media en Business Development van PSV tegen Voetbal International.

'Het connected stadium, dat is de vakterm voor wat we aan het maken zijn, zorgt ervoor dat de stadionbeleving superieur blijft aan het thuis voor de buis gaan zitten.' Het is straks mogelijk om bijvoorbeeld via de smartphone herhalingen van doelpunten te bekijken, maar PSV kan de fans ook vlak voor aanvang van het duel een filmpje toesturen met daarin een boodschap van de coach die zijn opstelling uitlegt. De club kan fans ook wijzen op kortingen in de fanstore of op de laatste beschikbare kaartjes voor de volgende wedstrijd.

'De opties zijn legio', vervolgt Rovers. 'Via je telefoon wat eten en drinken bestellen en dat meteen betalen. Je haalt dat dan in de rust op, het verkort de wachttijd. Pure extra service. In Amerika zijn er een paar stadions waar ze dit doen en daar boeken ze tussen de tien en twintig procent meer horeca-omzet.'

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.