FC Utrecht rekent op contractverlenging hoofdsponsor
T-Mobile moet ook volgend seizoen de hoofdsponsor zijn van FC Utrecht. Recent werd de telefoongigant aan Feyenoord gelinkt, maar volgens algemeen directeur Thijs van Es is er geen aanleiding om te denken dat T-Mobile een overstap overweegt.
Het contract met de hoofdsponsor loopt dit jaar af. Eerder ging het gerucht dat de telecomgigant met Feyenoord in zee zou gaan. Van Es heeft andere geluiden gehoord. 'Dat was wel mooi. Toen dat gerucht naar buiten kwam, kreeg ik een appje van één van de directieleden van T-Mobile. "Ze bedoelen vast P-Mobile, een parkeergarage in Rotterdam".'
'Onze relatie met T-Mobile is langdurig. Dat begon ooit met Tele2 als rugsponsor. Er is een zeer goede relatie die we ook gaan bestendigen voor de toekomst. Daar is geen twijfel over mogelijk. Als de directie nu Rotterdam binnenrijdt sturen ze een appje: "Maak je geen zorgen, we zijn hier voor een heel andere afspraak".'
In de Voetbal International van deze week gaat Van Es uitgebreid in op het ambitieuze meerjarenplan. FC Utrecht moest een fikse tegenvaller incasseren, nu het er alle schijn van heeft dat de aankoop van Stadion Galgenwaard geen doorgang kan vinden. Toch blijft de algemeen directeur optimistisch.
FC Utrecht wil de komende jaren gebruiken om structureel zwarte cijfers te schrijven. Het beeld dat grootaandeelhouder Frans van Seumeren constant zijn portemonnee moet trekken klopt volgens de algemeen directeur dan ook niet.
'Al heb ik besloten daar niet meer tegen te vechten. In 2020 heeft Frans een deel van zijn aandelen verwaterd. Sindsdien hebben onze aandeelhouders financieel niks meer gedaan. Daar was het ons oorspronkelijk ook om te doen. Tot 2019 zijn we sportief naar de subtop gekropen. Geweldig, maar het was niet gestut door een financieel, gezond bedrijf. Dat vormde een groot risico. Uiteindelijk moet FC Utrecht volwassen worden. Het wordt tijd dat we onze eigen broek op gaan houden.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login