Feyenoord sluit lucratieve deal met TOTO als mouwsponsor
Feyenoord heeft voor het eerst in de clubhistorie een mouwsponsor gestrikt. De Rotterdammers melden een akkoord met TOTO, dat al met meerdere Eredivisie-clubs in zee is gegaan.
Het logo van TOTO verschijnt ook op een van de mouwen bij de shirts van Sparta Rotterdam, Willem II, FC Utrecht, FC Groningen, SC Heerenveen, ADO Den Haag, FC Twente en RKC Waalwijk. Nu Feyenoord daarbij is gekomen, zal zeker de helft van de Eredivisie-clubs in het aankomende seizoen met TOTO op de mouw spelen.
Het is voor Feyenoord de eerste keer dat de club een mouwsponsor contracteert. Opel en ASR stonden wel al eerder op de mouw met hun logo, maar dat was in combinatie met het hoofdsponsorschap.
'In de meest vooraanstaande competities hebben we de afgelopen jaren de ontwikkelingen gevolgd', vertelt commercieel directeur van Feyenoord Joris van Dijk. 'We zien nu ook mouwsponsors bij de topclubs in bijvoorbeeld de Premier League en La Liga. In overleg met onze hoofdpartner Droomparken hebben we de ruimte gekregen om voor deze positie op het shirt een sponsor te vinden. Het stemt ons zeer tevreden dat we dat nu kunnen invullen met een absoluut A-merk in de Nederlandse markt, dat de afgelopen jaren veelvuldig in de prijzen is gevallen voor hun marketingcampagnes.'
Feyenoord gaat voor minimaal drie jaar in zee met TOTO. 'Het is een uitdagende tijd voor de club die veel van onze energie vraagt, om ervoor te zorgen dat we de begroting op orde houden', zegt Van Dijk. 'Met dit mouwsponsorschap, dat behoort tot onze grootste sponsorcontracten, zetten we een belangrijke stap vooruit in de ambities die we voor aankomend seizoen en de periode daarna hebben.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login