Gerbrands wil geen deadline stellen bij zoektocht sponsor
PSV is nog altijd op zoek naar een shirtsponsor voor volgend seizoen. Gesprekken lopen volop en algemeen directeur Toon Gerbrands is op alle scenario's voorbereid.
De Eindhovenaren zijn volgens Gerbrands (foto) met vijf à zes kandidaten in onderhandeling. 'Daarvan zijn er twee in het buitenland', licht de bestuurder toe. 'Maar dat proces heeft een paar gesprekken nodig, het is niet zo dat een sponsor gelijk ja roept. Dat gebeurt pas in het laatste gesprek.'
Philips stopt in elk geval na 34 jaar als hoofdsponsor, al blijft het bedrijf wel verbonden aan de club. Misschien gaat PSV wel in zee met meerdere sponsoren. 'In principe gaan we voor één grote partij die de volledige vraagprijs betaalt, maar we kunnen het ook opsplitsen - zoals Ajax doet - in een shirtsponsor voor de senioren en de jeugd.'
Wanneer PSV eruit denkt te zijn, kan Gerbrands op dit moment totaal nog niet inschatten. 'Vóór maart zou met het oog op het bedrukken van de shirts het makkelijkst zijn, anders komt 1 mei in beeld, 1 juli zou ook nog kunnen. Ons doel is uiteraard zo snel mogelijk, maar ik heb nog geen flauw idee aan welke termijn we moeten denken.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login