Inter spoelt crypto-echec weg met nieuwe shirtsponsor voor twee duels
Internazionale heeft voor de laatste twee wedstrijden van het seizoen een nieuwe shirtsponsor gevonden. De Champions League-finalist speelde ruim een maand met een vrijwel lege voorkant van het shirt, nadat Inter eerder een deal met een cryptobedrijf zag klappen.
Het seizoen van Inter duurt nog twee wedstrijden. Zaterdag speelt de nummer drie van de Serie A de laatste competitiewedstrijd en volgende week volgt de CL-finale tegen Manchester City. In die twee wedstrijden staat de naam van Paramount+ op het shirt. De streamingdienst werd een klein jaar geleden geïntroduceerd in Italië en staat alleen deze twee wedstrijden op het shirt.
Ready for our final match of the 2022/23 Serie A season with something new and special ⚫🔵🤝 @ParamountPlusIT #ForzaInter pic.twitter.com/iVXUgIxXLf
— Inter (@Inter_en) June 2, 2023
Daarmee is Paramount+ de opvolger van DigitalBits. In september 2021 tekende Internazionale een sponsorovereenkomst met het cryptobedrijf, maar door uitgebleven betalingen besloot Inter te breken met die partij. Door de cryptocrisis is de waarde van de munt van DigitalBits flink gedaald. De waarde van de munt was eind april nog maar 0,1 procent van de waarde die de coin had toen Inter het contract ondertekende.
Om DigitalBits wat onder druk te zetten, haalde Inter eerst de sponsoring van het shirt van de dames- en jeugdteams. Toen dat ook geen effect bleek te sorteren, besloot Inter ruim een maand geleden te breken met de partner. Daardoor speelde de Italiaanse topclub wekenlang zonder shirtsponsor. Inter heeft nog niet duidelijk gemaakt of Paramount+ ook volgend seizoen aan de club verbonden blijft, maar er gaan geluiden dat de streamingdienst de rugsponsor wordt.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login