Meer details Spotify-deal Barcelona: Camp Nou kan goudmijn worden
Barcelona gaat de komende jaren veel geld verdienen aan de sponsordeal met Spotify. De Zweedse muziekgigant verbond zich tot en met 2026 aan de Catalaanse club als shirtsponsor. De naamgeving van Camp Nou blijkt nog langer te duren.
Spotify betaalt de komende jaren vooral veel geld voor het shirtsponsorschap. Eerder werd al bekend dat er zo'n zeventig miljoen per seizoen naar Barcelona gaat. Slechts een fractie daarvan is om de naamgeving van Camp Nou te betalen. De krant Mundo Deportivo meldt donderdag dat Spotify hier tot en met 2028 zo'n vijf miljoen per jaar voor betaalt.
Dat heeft alles te maken met de komende verbouwing van de thuishaven. Het plan is om Camp Nou ingrijpend te verbouwen en te moderniseren. Mede doordat de club tot 2028 waarschijnlijk minder wedstrijden in Camp Nou speelt dan normaal, wordt er 'maar' vijf miljoen betaald voor de naamgeving. De verwachting is dat Barça tijdens de verbouwing zeker één seizoen in het Olympisch Stadion zal spelen.
Pas na de verbouwing kan Barcelona ook met de naamgeving van Camp Nou flink cashen. Mundo Deportivo bericht dat Spotify na 2028 de optie heeft om het sponsorschap van het stadion met liefst vijftien jaar te verlengen. Bronnen melden aan de krant dat het dan gaat om vijftien tot twintig miljoen per seizoen voor alleen de naamgeving van Camp Nou. Er zal dan tot en met 2043 maximaal driehonderd miljoen euro naar Barcelona gaan.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login