Nieuwe sponsor PSG levert boycot op
De sponsordeal tussen het drankmerk Pernod Ricard en Paris Saint-Germain heeft veel stof doen opwaaien in Frankrijk. Het bedrijf is afkomstig uit Marseille en dus leverde de samenwerking met PSG een stroom aan woedende reacties van Olympique Marseille-fans op.
Olympique Marseille en PSG is als water en vuur. Dat maakt de sponsordeal ook zo pikant. Pernod Ricard is een van de bedrijven waar Marseille het meest trots op is (of was), waardoor een sponsorship bij rivaal PSG erg gevoelig ligt. Het drankmerk is de komende vier jaar sponsor van de club uit Parijs.
De Marseille-aanhang heeft inmiddels opgeroepen tot actie. Er is een speciale hashtag in het leven geroepen: #boycottpernodricard. De fans roepen heel Marseille op om nooit meer drank van Pernod Ricard te kopen, omdat dit wordt gezien als hoogverraad. Ook #RicardmadeinQatar ging de afgelopen uren hard.
Enkele fans van de harde kern hebben zelfs een eigen stadionlied geschreven om het drankmerk een extra steek te geven. Wellicht is dat nummer spoedig in het Stade Vélodrome te horen. Op 27 oktober spelen Olympique Marseille en PSG tegen elkaar in de havenstad.
Faites-en ce que vous voulez 🎶#BoycottPernodRicard#RicardMadeInQatar pic.twitter.com/NJ3wJErHYd
— ᑭᒪᗩᑎETOᕼEᗰE 🌐Ⓜ️ (@planetom13) September 2, 2024
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login