Onrust in reclamewereld: KNVB baalt van Jumbo-commercial
Het EK gaat bijna beginnen en dus komt de ene na de andere Oranje-reclame voorbij op de televisie. De KNVB is niet gelukkig met de reclame van de Jumbo en heeft de supermarktketen gevraagd om de commercial aan te passen. Jumbo is dat echter geenszins van plan.
Jumbo is de een na grootste supermarktketen van Nederland, achter Albert Heijn, dat een officiële partner is van de KNVB. Hierdoor verschijnen er bijvoorbeeld internationals in de reclames van de oorspronkelijke kruidenier. Jumbo is geen officiële partner en pakt deze maand uit met zanger Rob Kemps, die met zijn feestact Snollebollekes de juichcape populair probeert te maken.
De KNVB is niet blij met de commercial. Volgens de bond lijkt het alsof Jumbo officieel betrokken is bij het EK en Oranje, terwijl dat dus niet zo is. De KNVB heeft Jumbo gevraagd om de reclame aan te passen, maar de supermarktketen ziet daar geen reden voor. Zo is er een relletje in reclamewereld ontstaan.
Het verzoek van de KNVB lijkt geen startpunt voor een reclamesoap. Volgens De Telegraaf heeft de KNVB inmiddels al besloten om het bij het verzoek te laten en onderneemt het geen vervolgstappen.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login