SC Heerenveen moet na vier jaar op zoek naar nieuwe hoofdsponsor
SC Heerenveen moet na vier jaar op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor. Zuivelconcern Ausnutria stopt na dit seizoen, vanwege de huidige marktomstandigheden.
Ausnutria was sinds maart 2020 de hoofdsponsor van Heerenveen, dat het seizoen destijds begon met KiKa op de borst. Na ruim vier jaar komt er binnenkort een einde aan de samenwerking. Dat betreurt commercieel manager Martin Koopman. 'Als club zijn we Ausnutria veel dank verschuldigd en kijken met waardering en respect terug op de afgelopen jaren', vertelt hij op de clubwebsite. 'Nu is het aan ons om vooruit te kijken en nieuwe mogelijkheden voor de komende seizoenen te verkennen.'
Namens Ausnutria laat uitvoerend directeur Bart van der Meer weten dat het hoofdsponsorschap niet meer past bij de situatie van het bedrijf. 'Door recentelijke ontwikkelingen in ons belangrijkste afzetgebied China en daaruitvolgende reorganisatie zijn we genoodzaakt om te stoppen als hoofdsponsor. De afgelopen periode hebben wij aandachtig bekeken of we de samenwerking konden voortzetten, maar gelet op onze huidige situatie hebben wij helaas moeten concluderen dat dit niet haalbaar is.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login