Vergeefse zoektocht Vitesse naar broodnodige sponsor
Gezien het verlies van 24,5 miljoen euro dat Vitesse vorig seizoen leed, heeft de Arnhemse club dringend behoefte aan meer inkomsten. Zoals bijvoorbeeld van een nieuwe hoofdsponsor.
Niet voor niets is kort geleden een andere commercieel directeur aangesteld in de persoon van Peter Gansler. Hij heeft onder meer als taak voor een nieuwe hoofdsponsor te zorgen en ook andere inkomsten te genereren. Tot op heden is er aan de inkomstenkant weinig veranderd en dus neemt de kritiek op Gansler toe.
De Amerikaan praat met meerdere partijen, maar heeft nog geen resultaat geboekt. Zo was er contact met het Chinese Huawei. Het telecombedrijf wil graag zijn naamsbekendheid in Nederland vergroten en werd eerder als potentiële sponsor gelinkt aan Ajax. Een tussenpersoon zat vorig jaar samen met Gansler in stadion Gelredome, maar tot een overeenkomst kwam het nog niet.
Buitenlandse partij
Overigens werd er niet met alle potentiële sponsors gesproken. Eind oktober was er een buitenlandse partij serieus geïnteresseerd om met Vitesse om de tafel te gaan zitten, maar de clubleiding hield de boot af. Een Nederlandse contactpersoon zou via algemeen directeur Joost de Wit in contact worden gebracht met Gansler, maar deze liet vervolgens nooit meer iets van zich horen. In de tussentijd koos het buitenlandse bedrijf voor sponsoring buiten Nederland.
Joost de Wit nuanceert in gesprek met Voetbal International. 'De tussenpersoon heeft nooit een concrete naam genoemd. We hebben met veel partijen gesproken, op dat moment waren er concrete gesprekken met andere partijen. Op dit moment is de shirtsponsoring on going business.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login