Vitesse vindt in Swoop nieuwe hoofdsponsor
De maagdelijk lege geel-zwarte shirts waar Vitesse haar eerste oefenduels in speelde zijn snel verleden tijd. De bekerwinnaar treedt binnenkort aan met het rode logo van Swoop op de borst. Die partij ondertekende zojuist een meerjarige verbintenis als hoofdsponsor van de club.
Hoeveel geld met de sponsordeal gemoeid is, maakten beide partijen niet bekend. 'Maar ik kan wel zeggen dat het bedrag past bij de ambitie van onze club en dat we er erg content mee zijn', verklaarde algemeen directeur Joost de Wit namens Vitesse.
De exacte duur van de overeenkomst tussen Vitesse en haar nieuwe sponsor is nog onbekend en zou afhangen van hoe de prestaties en samenwerking bevallen. Duidelijk is wel dat de intentie is uitgesproken om meerdere jaren aan elkaar verbonden te blijven.
De onduidelijkheid over duur en hoogte van de overeenkomst zorgde direct na de bekendmaking voor zorgen bij enkele supporters. 'Ik begrijp dat fans altijd meer willen’' zei De Wit. 'Maar als je weet waar we financieel vandaan komen - vanuit een situatie waarin we verlies draaiden en volgend boekjaar winst denken te maken – kun je niet zeggen dat wij slechte deals sluiten.'
Swoop houdt zich bezig met de verkoop van ‘refurbished elektronica’ en zal tijdens het oefenduel met Aston Villa (25 juli) voor het eerst op de borst van de Vitesse-spelers prijken. Afgelopen seizoen stond het bedrijf al op de mouw van de Arnhemmers. Die plaats wordt nu ingenomen door Clean Mat Trucks.
De voorbije drie seizoenen was Truphone de hoofdsponsor van Vitesse.
Nieuwe shirt @MijnVitesse mét de nieuw sponsor Swoop. Snél meer details pic.twitter.com/qkJHL1DXan
— Daan Rieken (@DaanRieken) 13 juli 2017
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login