Ajax als wereldwijd mediaconcern: 'Elke supporter bedienen op zijn favoriete medium'
PRO

Ajax als wereldwijd mediaconcern: 'Elke supporter bedienen op zijn favoriete medium'

Op het veld geldt structureel aanhaken bij de Europese top als duidelijke doelstelling bij Ajax. Buiten de lijnen dwingt de media-afdeling van de Amsterdammers al wereldwijde naam en faam af. Het verhaal achter een mediabolwerk.

Er was een tijd dat een speler van Ajax naar een Europese topclub vertrok en dit als een korte feitelijke mededeling op de website van de club verscheen. Onlangs verruilde Donny van de Beek de Amsterdammers voor Manchester United. In het persbericht kwam directeur voetbalzaken Marc Overmars uitgebreid aan het woord om de transfer te duiden. Vervolgens verscheen een afscheidsvideo op de verschillende kanalen van de club, waarbij Van de Beek op een gevoelige toon zijn ouders belde om hen in te lichten dat hij zijn cluppie ging verlaten, helemaal afgestemd qua beeld en geluid op een succesvol filmpje uit het verleden.

Dit artikel helemaal lezen

Maak dan nu gebruik van onze Black Friday-deal! Alleen t/m zondag 1 december krijg je de eerst maand VI PRO voor maar €1,-. In deze volle voetbalmaand mis je niets van het nieuws rond jouw favoriete club. VI PRO gaat verder met exclusieve tactische analyses, clubvideo's, podcasts en financiële inzichten.

- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Dit artikel helemaal lezen

Maak dan nu gebruik van onze Black Friday-deal! Alleen t/m zondag 1 december krijg je de eerst maand VI PRO voor maar €1,-. In deze volle voetbalmaand mis je niets van het nieuws rond jouw favoriete club. VI PRO gaat verder met exclusieve tactische analyses, clubvideo's, podcasts en financiële inzichten.

- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Per maand voor   €10,-   

€1,-

Gerelateerde artikelen