Hoe Zlatan zichzelf uitvond als wereldmerk
© Pro Shots
PRO

Hoe Zlatan zichzelf uitvond als wereldmerk

Zijn erelijst is indrukwekkend, met dertien landstitels in vijf (top)competities. Maar even indrukwekkend is de manier waarop Zlatan Ibrahimovic (38) zichzelf op de wereldkaart zette als merk.

Ik, Zlatan. Het is de ondubbelzinnige titel van zijn autobiografie die in 2011 verscheen. Een titel die meteen samenvatte waar Zlatan Ibrahimovic voor stond als zelfingenomen voetbalvedette, maar die tegelijkertijd een kantelpunt in zijn carrière betekende. Vlot geschreven door de Zweedse high society-auteur David Lagercrantz – die enkele jaren later wel toegaf dat hij bepaalde uitspraken verzonnen had om de anekdotiek aan te dikken – en gretig gelezen door een wereldwijd publiek: het boek werd vertaald in dertig talen.

Dit artikel helemaal lezen

Maak dan nu gebruik van onze Black Friday-deal! Alleen t/m zondag 1 december krijg je de eerst maand VI PRO voor maar €1,-. In deze volle voetbalmaand mis je niets van het nieuws rond jouw favoriete club. VI PRO gaat verder met exclusieve tactische analyses, clubvideo's, podcasts en financiële inzichten.

- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Dit artikel helemaal lezen

Maak dan nu gebruik van onze Black Friday-deal! Alleen t/m zondag 1 december krijg je de eerst maand VI PRO voor maar €1,-. In deze volle voetbalmaand mis je niets van het nieuws rond jouw favoriete club. VI PRO gaat verder met exclusieve tactische analyses, clubvideo's, podcasts en financiële inzichten.

- Exclusieve VI PRO-artikelen, -video’s en -podcasts
- Exclusieve analyses en inzichten
- Exclusieve interviews met spelers en trainers

Per maand voor   €10,-   

€1,-