Na een lange coronasluiting gingen de stadions open. Direct stroomden de supporters weer massaal toe. Hoe sfeervol, modern en publieksvriendelijk is een bezoek aan de vaderlandse voetbalelite eigenlijk? We onderwierpen de achttien stadions in de Eredivisie aan een inspectie.
De stadionbazen van de Eredivisie hebben een naam hoog te houden in de Europa. Traditioneel scoort de Nederlandse competitie uitstekend als het gaat om bezoekersaantallen. Met circa zes miljoen mensen per jaar is de Eredivsie na de vijf topcompetities en het Championship de best bezochte league. Voor de clubs is het van groot belang om dat zo te houden. De tv-inkomsten zijn ten opzichte van de concurrerende landen laag en daarmee is de afhankelijkheid van sponsors en supporters die naar het stadion komen groot.
Tevens viel op dat de loyaliteit tijdens de coronacrisis enorm was. Seizoenkaarthouders zagen massaal af van claims en ook sponsors gaven gul. Om deze trouwe aanhang tevreden te houden is het bieden van een goede ervaring cruciaal. Alle aanleiding dus om eens te onderzoeken hoe de clubs uit de coronacrisis zijn gekomen en wat zij bieden aan al die mensen die het betaalde voetbal door twee moeilijke jaren hebben getrokken.