De bal gaat ook weer rollen in Denemarken. FC Midtjylland stevent op de titel af in een competitie waarin enkele Nederlandse spelers actief zijn en waarin de supporters in Denemarken mogelijkheden geboden worden om betrokken te blijven.
Ook de herstart in het Deense voetbal zal door Nederlandse clubs aandachtig gevolgd worden. Dat klinkt gek, want zo vooraanstaand is de Deense Superligean niet en de op het hoogste niveau actieve Nederlanders zijn ook geen regelrechte publiekstrekkers. Maar Denemarken blinkt uit in creativiteit. Marketingmedewerkers bij Nederlandse bvo’s houden de ontwikkelingen bij de Denen al enige tijd in de gaten, zo wordt er bijvoorbeeld al jaloers gekeken naar de spreiding van alle wedstrijden op verschillende tijdstippen. Een interessante gedachte met name vanuit het oogpunt van de zendgemachtigde. Nu ook de clubs in de Deense competitie geconfronteerd worden met het afwerken van thuisduels zonder publiek viert de creativiteit hoogtij. Denen draaien problemen om in uitdagingen en lijken moeiteloos om te schakelen van zuchten en balen naar kansen zien en oplossingen bedenken.