25 miljoen euro: ook PSG sluit sponsorcontract met cryptoplatform
Paris Saint-Germain heeft een sponsorakkoord gesloten met Crypto.com. De deal met het platform voor cryptomunten levert de grootmacht naar verluidt miljoenen euro's op.
Het gaat om een meerjarige samenwerking, maar over de hoogte van het sponsorbedrag laten de partijen officieel niets los. Volgens Franse media ontvangt PSG echter 25 tot 30 miljoen euro in drie jaar tijd. Een deel van dit bedrag wordt uitbetaald middels zogeheten CRO-tokens, de eigen cryptomunten van Crypto.com. Hiernaast kunnen traders vanaf nu ook op het platform van Crypto.com handelen in exclusieve PSG-tokens.
🆕🤝Paris Saint-Germain names https://t.co/XH7CtgHqW8 as the club’s first official cryptocurrency platform partner.
— Paris Saint-Germain (@PSG_inside) September 9, 2021
Welcome @Cryptocom ! 🔴🔵
'Het is een spannende tijd voor cryptocurrency', zegt Marc Armstrong, PSG’s chief partnerships officer over de deal die de Franse topclub gesloten heeft. 'We kunnen niet wachten om samen te werken met Crypto.com om al onze fans nieuwe ervaringen te bieden.'
Voetbalwereld verkent crypto
PSG is zeker niet de eerste club die in de wereld van crypto springt. Onder meer Club Brugge, Sparta Rotterdam, AZ, Ajax en Feyenoord kondigden recentelijk sponsorcontracten aan met aanbieders van cryptocurrencies; Ajax en Feyenoord gingen in zee met platform Knaken.
Eerder deze week meldde LaLiga nog dat de competitieorganisatie in samenwerking met de Franse startup Sorare NFT’s (unieke bestanden die nodig zijn om cryptomunten te kopen) gaat lanceren voor voetballers in Spanje. Dat houdt in dat traders op het platform van Sorare digitale spelerskaarten, van onder anderen Antoine Griezmann, Vinícius Júnior en Pedri, kunnen verhandelen en kunnen gebruiken in Fantasy Football-toernooien. Clubs in La Liga kunnen verdienen aan de deal met Sorare, want zij ontvangen royalty’s over deze digitale verhandelingen.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login