Ambitieus FC Utrecht presenteert vol trots hoofdsponsor en 'wil topdrie aanvallen'
FC Utrecht heeft met T-Mobile een nieuwe hoofdsponsor gevonden. De Duitse telecomaanbieder prijkt met ingang van komend seizoen op het wedstrijdshirt. Er is een contract voor drie jaar overeengekomen. Het jarige FC Utrecht denkt dat in de toekomst meer A-merken zich aan de club zullen verbinden.
FC Utrecht maakte de samenwerking bekend op zijn vijftigjarige verjaardag. T-Mobile stond afgelopen seizoen al achterop het shirt, maar krijgt nu een prominente plek aan de voorzijde. 'Dit is een onwijs grote deal voor onze club', laat algemeen directeur Thijs van Es aan VI weten. 'T-Mobile is een absoluut A-merk. We willen samen groeien met FC Utrecht.'
De deal met de Duitse telecomaanbieder is niet enkel in financiële zin interessant. Het biedt tevens mogelijkheden om op diverse fronten samen te werken met Bayern München, dat ook T-Mobile op het shirt heeft. Bovendien komen er diverse innovaties voor de fans, zoals extra camera's op de tribune.
FC Utrecht is de laatste maanden druk bezig om A-merken aan zich te binden. Het past bij de nieuwe koers van de club. Van Es en technisch directeur Jordy Zuidam vertellen er uitgebreid over in het speciale themanummer van VI.
'Utrecht is volgens de Europese Unie de op-een-na snelst groeiende regio van Europa. Er zit hier enorme groei en welstand', aldus Van Es. 'Het is logisch dat wij als club naast onze trouwe MKB'ers, waar we al jaren op drijven, in staat moeten zijn om grote corporate partijen aan ons te verbinden. FC Utrecht is een A-merk, tot op heden zijn we onvoldoende actief geweest in het aangaan van partnerships met corporate partijen. Daar ligt nu de focus op. We nemen partijen mee in ons verhaal, onze visie en de toekomst. Vroeger kwam de club langs om het handje op te houden, het wordt tijd dat we gaan handelen vanuit onze eigen kracht.'
Trainingscomplex
Het ambitieuze FC Utrecht ziet diverse groeimogelijkheden. Zo wordt er nog altijd met de gemeente gesproken over de aankoop van Stadion Galgenwaard. Daarmee zou de club jaarlijks zo'n 2,4 miljoen euro kunnen besparen. Daarnaast wil Utrecht investeren in een nieuw trainingscomplex. Het zwaar verouderde Zoudenbalch gaat nog dit jaar op de schop.
'We gaan in overleg met de gemeente een tijdelijk onderkomen plaatsen in Overvecht. Daar zal de eerste selectie gaan trainen. Het plan is dat we voor het einde van dit kalenderjaar overgaan. Vervolgens gaat er gebouwd worden aan een nieuw complex op Zoudenbalch. Ons doel blijft om onder de rook van Galgenwaard te blijven trainen.'
Topdrie
In onderstaand verhaal schetst de directie van FC Utrecht de ambitieuze plannen. Eigenaar Frans van Seumeren deed er woensdag zelfs nog een schepje bovenop. Hij wil de topdrie aanvallen.
Van Seumeren: ‘we zijn op de goede weg het stadion te kopen’.
— Stef de Bont (@stefdebont_vi) July 1, 2020
Maar ook: ‘We zijn van plan de top-3 aan te vallen..’
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login