Barça speelt El Clásico in shirts met Colombiaanse artiest op de borst
Barcelona treedt volgende week zondag in El Clásico met Real Madrid opnieuw aan met een alternatieve hoofdsponsor. Op de borst van de titelverdediger prijkt het logo van Karol G. Dat is een gevolg van de samenwerking met Spotify.
Karol G is een Colombiaanse zangeres en mag zich de laatste vier jaar de meest gestreamde vrouwelijke latin-artiest noemen. Het nummer 'China', dat ze in samenwerking maakte met Anuel AA, J Balvin, Daddy Yankee en Ozuna, leverde meer dan een miljard views op YouTube op. In navolging van Drake en The Rolling Stones siert Karol G het shirt van Barcelona.
In het contract met Barcelona heeft Spotify diverse mogelijkheden laten opnemen. Een daarvan is de kans om unieke shirts te presenteren voor de duels met Real Madrid. In de thuiswedstrijd tegen De Koninklijke stonden The Rolling Stones op de borst van Barça, dit keer is dat dus Karol G. El Clásico wordt zondag 21 april op 21.00 uur afgetrapt in Estadio Santiago Bernabéu.
Esmee Brugts
Volgens de club bewijst het shirt eer aan mensen die de regels van het spel veranderen, barrières overwinnen en een erfenis achterlaten voor de nieuwe generaties om zichzelf te uiten zoals ze zijn.De vrouwen van Barcelona dragen het shirt ook, maar doen dat een week eerder. Esmee Brugts en haar ploeggenoten spelen zaterdag thuis tegen Villarreal met Karol G op de borst.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login