Marseille-boycot werpt vruchten af: sponsor trekt zich terug
De boycot van de Olympique Marseille-fans aan het adres van Pernod Ricard heeft zijn vruchten afgeworpen. De fans van de club waren woest dat het drankenmerk uit Marseille aartsrivaal Paris Saint-Germain ging sponsoren, wat ertoe heeft geleid dat Pernod Ricard zich heeft teruggetrokken.
Eerder deze week maakte Pernod Ricard bekend zich als sponsor vier jaar te hebben verbonden aan PSG. Dat het merk uit Marseille voor een samenwerking met de rivaal koos, schoot volledig in het verkeerde keelgat bij de fans van Olympique Marseille. De supporters startten een boycot en binnen no-time ging #boycottpernodricard viraal op sociale media. Zij riepen de inwoners van Marseille op om niets meer van het merk aan te schaffen.
Die actie sorteerde effect. Pernod Ricard is geschrokken van de negatieve reacties en heeft in een persbericht laten weten de stekker uit de sponsordeal te hebben getrokken. 'Ik heb deze beslissing genomen, omdat ik heb geluisterd naar onze aandeelhouders, onze klanten en mijn familie', aldus Alexandre Ricard, ceo van het bedrijf.
'Negentig jaar geleden is Ricard samengesmolten met de stad Marseille. En deze band is sterker dan wat dan ook. Daarom heb ik vandaag een beslissing genomen die recht uit het hart komt.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login