Omsmelten kampioensschaal levert Ajax 'Oscar voor creativiteit' op
Ajax is donderdagavond in de prijzen gevallen bij de Cannes Lions. De Amsterdammers ontvangen een Oscar voor creativiteit wegens het omsmelten van de kampioensschaal van vorig jaar.
Ajax besloot in 2021 om de schaal na het winnen van de landstitel om te smelten tot ruim 40 duizend kampioenssterren die het verdeelde onder de seizoenkaarthouders. De club kwam tot dat gebaar, omdat het kampioenschap vanwege de coronacrisis destijds in een lege Johan Cruijff Arena werd gevierd. Het gebaar aan de fans kreeg destijds veel aandacht en heeft de Amsterdammers nu dus ook een Cannes Lion opgeleverd in de categorie PR.
'We zijn enorm blij dat we onze meest recente schaal in aanwezigheid van onze fans konden ontvangen, en kijken nu al weer uit naar het volgende zilverwerk wat we hopen te behalen op het veld', reageert commercieel directeur Menno Geelen op de clubwebsite. 'Maar we zijn ook onverminderd trots op de wereldwijde waardering voor ons creatieve werk buiten het veld, en deze leeuw voor Piece of Ajax in het bijzonder.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login