'Opel komende jaren best denkbare partner Feyenoord'
Met Opel als nieuwe shirtsponsor voor de komende vier seizoenen heeft Feyenoord volgens Mark Koevermans een uitstekende deal gesloten. De Duitse autofabrikant is 'de beste denkbare partner voor de komende jaren', aldus de commercieel directeur van de Rotterdamse club.
'Opel behoort tot de meest vooraanstaande autofabrikanten in Europa. Het is mooi en goed voor de uitstraling van onze club dat zo'n gerenommeerd merk zich met een meerjarig contract nadrukkelijk aan ons wil verbinden', stelde Koevermans (op de foto met trainer Ronald Koeman) maandag tijdens een speciaal belegde persconferentie.
Dat beide partijen tussen 1984 en 1989 ook al samenwerkten, is volgens Koevermans reden te meer opnieuw met elkaar in zee te gaan. 'De lange geschiedenis die Opel en Feyenoord reeds met elkaar hebben bewijst dat het twee sterke merken zijn die ook heel goed bij elkaar passen. We zijn er van overtuigd dat we met Opel de best denkbare partner voor de komende jaren hebben.' Ook bij Opel-directeur Karl Howkins leidde het beklinken van de overeenkomst tot optimisme. 'Het is back to the future wat ons betreft. Onze organisaties hebben een trotse historie van samenwerking en vriendschap gedurende bijna dertig jaar. Beide merken zijn vastberaden in hun ambitieuze plannen om te groeien naar een succesvolle toekomst.'
Naast de rol van shirtsponsor zal Opel ook contact zoeken met de 300 amateurpartners van Feyenoord en zich inzetten voor de maatschappelijke projecten van de Rotterdamse club. Over de bedragen die met de deal zijn gemoeid werden geen nadere mededelingen gedaan.
Alle gebruikte foto's op VI.nl zijn afkomstig van VI Images.