'Spotify-deal levert Barça minstens 60 miljoen per jaar op'
Barcelona zal Spotify komende week al presenteren als een van zijn nieuwe grote sponsors. Dat is de verwachting in Spanje. De krant Sport heeft al meer details onthuld.
Directeuren van de Zweedse muziekgigant zijn al enkele dagen in Barcelona om met de directie van de club te onderhandelen over een deal. De Catalanen zetten in eerste instantie in op een contract van vijftien tot dertig jaar, maar zo ver wilde Spotify nog niet gaan. De naam van het bedrijf zal wel voor de komende vier seizoenen prijken op de voorkant van het shirt van Barça. Ook zal Spotify terug te zien zijn op de trainingstenues.
Volgens bronnen gaat Barcelona minstens zestig miljoen euro per seizoen verdienen aan de shirtsponsoring. De club van president Joan Laporta hoopt met Spotify ook een deal te sluiten over de naamgeving van Camp Nou. Zo'n afspraak zou Barça dan nog tientallen miljoenen per jaar extra opleveren. Het is van Spotify bekend dat eigenaar Daniel Ek een voetballiefhebber is, zijn favoriete club is Arsenal.
Het is voor Laporta belangrijk om snel succesvol te zijn op commercieel vlak, omdat de druk is toegenomen door de giftige mix van de sportieve terugval en de financiële malaise. Extra inkomsten zorgen voor een groter salarisbudget. Door de strenge salarisregels die in La Liga gelden had Barça dit seizoen nog grote moeite om aanwinsten in te schrijven en moesten er uiterst creatieve oplossingen gevonden worden.
Barça speelt zondag in La Liga de topper tegen Atlético Madrid (16.15 uur). Bij een zege neemt de ploeg van Xavi de vierde plaats over van de Madrilenen.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login