Vitesse nog steeds zonder gerenommeerde shirtsponsor
Een maand voor de start van het seizoen 2013-14 heeft Vitesse nog steeds geen nieuwe shirtsponsor. De Arnhemmers speelden het hele vorige seizoen zonder geldschieter op de borst. De directie liet destijds weten dat enkel een groot internationaal bedrijf zou passen bij de club.
Toch is het nieuwe shirt, dat afgelopen zondag werd gepresenteerd, nog naamloos. 'Er is nog geen nieuws met betrekking tot een nieuwe shirtsponsor', laat een woordvoerder weten. 'Er wordt nog steeds gezocht en er vinden oriënterende gesprekken plaats. Alleen is niets concreet.'
Vitesse is vorig seizoen miljoenen misgelopen door het niet aantrekken van een sponsor voor het tricot. Het is opmerkelijk dat de aangetrokken commercieel directeur Peter Gansler daarin nog niet is geslaagd.
De Amerikaan was wereldwijd verantwoordelijk voor voetbalmarketing, sleepte een tienjarig miljoenencontract uit het vuur voor de Major Soccer League (MLS) in de Verenigde Staten, werkte vanuit Chicago aan het vierjarige shirtsponsorcontract van Manchester United en was acht jaar in dienst van Adidas. Een shirtsponsor voor Vitesse, dat alleen een groot gerenommeerd bedrijf mag zijn, lijkt vooralsnog te hoog gegrepen.
Wel presenteerde Gansler een oud ontwerp voor een nieuw shirt voor Vitesse. Voor het eerst sinds 106 zouden de gele-zwarte banen moeten verdwijnen vanwege de merchandising. Dat stuitte op veel verzet bij de Arnhemse aanhang en werd uiteindelijk niet ingevoerd.
Alle gebruikte foto's op VI.nl zijn afkomstig van VI Images.