Voetbal International bij Mercurs bekroond als Magazine Mediamerk van het Jaar
Voetbal International (VI) is tijdens de prestigieuze Mercurs 2024 uitgeroepen tot Magazine Mediamerk van het Jaar. VI, dat al bijna 60 jaar een begrip is onder voetballiefhebbers, wist deze felbegeerde titel te winnen in een competitie met gerenommeerde merken als Harper's Bazaar (Hearst Netherlands) en Miljuschka Magazine (Miljuschka Publishing BV).
Ernst Keyzer, algemeen directeur van PXR, de uitgever van Voetbal International, reageert met trots: 'We zijn enorm vereerd dat Voetbal International is gekozen als Mediamerk van het Jaar. Deze erkenning is een bevestiging van onze visie en de toewijding van ons team om dagelijks impact te maken in de levens van voetballiefhebbers. VI blijft trouw aan haar rijke historie, terwijl het ook voorop loopt in innovatie en groei.'
Voetbal International heeft als eerste magazine merk in Nederland succesvol de overstap gemaakt naar een digitaal abonnementenmodel (VI PRO), wat aantoont dat VI uitstekend in staat is om zich aan te passen aan de snel veranderende marktomstandigheden en de evoluerende voorkeuren van haar publiek. Sinds augustus 2024 heeft VI meer digitale abonnees dan print-abonnees, een belangrijke mijlpaal in de Nederlandse mediawereld die de toekomstbestendigheid van zowel het merk als het platform bevestigt.
En we hebben ‘m!
— simon zwartkruis (@simonzwartkruis) November 19, 2024
VI wint de Mercurs award voor Mediamerk van het Jaar.
En daar moet op gedronken worden 🍾 pic.twitter.com/cRdMblXCbK
Print en digitaal bij elkaar opgeteld, heeft VI nu een bestand van bijna 50.000 abonnees. Tijdens het EK 2024 trok VI maar liefst 5 miljoen unieke bezoekers – goed voor zestig procent van alle Nederlandse voetbalfans. Op social media leverden de 1,24 miljoen volgers indrukwekkende 450 miljoen impressies in de eerste zes maanden van dit jaar.
De productie van VI is veelzijdig, met wekelijkse magazines, specials, exclusieve content voor digitale abonnees, een website en app met het laatste nieuws, live-uitzendingen op YouTube en een groot social media-bereik. Met nieuwe initiatieven zoals VI Travel, gepersonaliseerde e-maildiensten en evenementen als 'Oranje Kijken met VI' blijft VI inzetten op relevante innovatie voor voetballiefhebbers.
Voetbal International wint Mercurs Magazine Mediamerk van het Jaar 🥇 pic.twitter.com/sa67euXuom
— Voetbal International (@VI_nl) November 19, 2024
Hoofdredacteuren Freek Jansen en Pieter Zwart zijn blij en trots op de eervolle bekroning. Zwart: 'Het is een grote eer om als Mediamerk van het Jaar te worden erkend. Ons team werkt elke dag met energie en enthousiasme om onze lezers de beste voetbaljournalistiek te bieden. Deze prijs is een erkenning van dat harde werk van onze redactie en een stimulans om onze ambities verder waar te maken.'
Jansen voegt daaraan toe: 'Waar Voetbal International voorheen echt een weekblad was, is dat nu veranderd van een wekelijks naar een dagelijks proces. In plaats van één pilaar hebben we nu zes pilaren die ervoor zorgen dat het een 24/7 machine is geworden. Het voetbal stopt nooit, en wij stoppen ook nooit. VI staat voor kwaliteit en die kwaliteit willen we leveren op de podia waar de lezer of volger ons wil zien.'
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login