Het mag dan bouwvak zijn, in Utrecht wordt deze zomer flink doorgebouwd. Na een voor velen tegenvallend jaar is de nummer zeven van het voorbije seizoen een andere weg ingeslagen. De club haalde tien nieuwe spelers, verving de complete technische staf én overweegt een nieuwe huisstijl. Het grotere doel: nieuwe avonturen in Bosnië en Luxemburg.
De T is deze zomer een item in Utrecht. En dan hebben we het niet over een nieuwe tactische vondst op het middenveld of onze collega’s van De Telegraaf, zoals de burgemeester Femke Halsema van Amsterdam de krant ook wel noemt. De T gaat over het logo van de hoofdsponsor. De Duitse telecomgigant T-Mobile prijkt dit seizoen nét iets prominenter op het shirt dan in voorgaande jaren. Naar het schijnt kan je van boven op de Dom nog zien met welke provider Mark van der Maarel en Hidde ter Avest bellen. Als we ernaar vragen, benadrukt de club dat het geen extra shirtruimte beschikbaar heeft gesteld. ‘Het logo van T-Mobile is veranderd. De T is langer geworden’, is de uitleg van algemeen directeur Thijs van Es. Dat Bayern München met dezelfde sponsor een veel rustiger shirt heeft, berust op domme pech. ‘Die shirts waren kennelijk al eerder bedrukt’, vertelt een woordvoerder. ‘Bayern heeft nog het oude logo.’