Barça-leden geven Laporta groen licht voor 'beste deal in clubhistorie'

Reacties

Een grote meerderheid van de Barcelona-leden heeft zondag tijdens een speciale vergadering ingestemd met de deal die de club gesloten heeft met Spotify. Volgens president Joan Laporta zet Barça met de sponsorovereenkomst een enorme stap richting een financieel gezondere toekomst.

Barça-leden geven Laporta groen licht voor 'beste deal in clubhistorie'
© Pro Shots

De muziekgigant zal minstens tot medio 2026 de shirtsponsor zijn van de Catalanen. Bovendien hebben Spotify en Barcelona een akkoord bereikt over de naamgeving van Camp Nou. Het plan is om het stadion flink te moderniseren. Spotify heeft na de verbouwingen de optie om de stadiondeal in 2028 met vijftien seizoenen te verlengen. Er gaat in de jaren daarvoor in totaal al zo'n zeventig miljoen euro per seizoen van Sportify naar de Spaanse topclub.

Laporta sprak tijdens de vergadering ruim zeshonderd leden toe en klopte zichzelf op de borst. De deal met Spotify is volgens hem 'de beste in de historie van de club en een van de beste in de wereld'. De president legde uit dat Barça voor financieel nog aantrekkelijkere samenwerkingen had kunnen gaan, maar dat het imago van Spotify beter aansloot op het unieke karakter van de club. Nooit eerder werkte een streamingdienst op deze schaal samen met een voetbalclub.

In totaal brachten 625 leden zondag hun stem uit. Liefst 85 procent stemde voor de samenwerking met Spotify, waardoor het partnership nu officieel bevestigd is. Laporta benadrukte dat dit een grote stap is die Barcelona moest zetten na de financiële crisis die ontstond onder zijn voorganger Josep Maria Bartomeu.

Bekijk hier al onze video's
Gerelateerde artikelen
Praat mee

Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.