Heracles wil financieel profiteren van goede seizoenstart
Heracles Almelo hoopt op korte termijn munt te slaan uit de flitsende seizoenstart. Door de 2-0 overwinning op FC Twente steeg de club naar de tweede plaats in de Eredivisie en is er een nieuwe golf van enthousiasme losgekomen.
'De ambiance in ons nieuwe stadion en het spel van het elftal zorgen samen voor de best mogelijke reclame', constateert directeur Nico-Jan Hoogma in gesprek met Voetbal International. 'We zitten al op 6.400 verkochte seizoenkaarten en hopen voor dit seizoen de grens van 7.500 te passeren.'
Heracles is verder met vastgoedondernemer Polman in onderhandeling over een aanpassing van het contract als naamgever van het stadion. Op basis van een overeenkomst uit 2005, die nog loopt tot januari 2019, betaalt Polman zo'n twintigduizend euro per jaar. 'Inmiddels hebben we echter een stadion met een totaal andere uitstraling en commerciële waarde en daarover zijn we nu in gesprek', zegt Hoogma. 'We hopen er op korte termijn uit te komen.'
Shirtsponsor Ten Cate is in beeld om eventueel als nieuwe naamgever van het onlangs vernieuwde stadion te fungeren.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login