SC Heerenveen heeft eindelijk beet en sluit belangrijke deal
SC Heerenveen heeft zeven maanden na de start van het Eredivisie-seizoen eindelijk een nieuwe shirtsponsor gevonden. Het gaat om Ausnutria, een producent van melkpoeder en flesvoeding.
De zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor verliep maandenlang vruchteloos. Al het hele seizoen speelt SC Heerenveen met Kika op het tenue, nadat het contract met GroenLeven na de voorbije jaargang afliep.
'Dat het wat langer duurt, heeft deels te maken met een bewuste keuze. We zoeken een partij die minimaal drie jaar met ons op reis wil naar ons honderdjarige bestaan en erna', zei Heerenveen-directeur Cees Roozemond in augustus 2019 in gesprek met VI. Ruim een halfjaar later zal er vrijdag worden getoost op de samenwerking met Ausnutria.
Tijdens de Eredivisie-wedsrijd tegen Ajax komende zaterdag zal de nieuwe sponsor al op de borst van de Heerenveen-spelers prijken. 'Ausnutria was de absolute droomkandidaat, we zijn ervan overtuigd dat we elkaar kunnen versterken, daarom gaat we ook een samenwerking voor meerdere jaren aan.. We zijn Ausnutria erg dankbaar voor het vertrouwen', aldus Roozemond.
Heerenveen en Ausnutria hebben een overeenkomst tot en medio 2022 gesloten. De deal is zeer welkom voor SC Heerenveen, dat kampt met een groeiend begrotingsgat.
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login