Robben-effect: geen club groeit zo snel op social media als FC Groningen
FC Groningen is in de ban van het Arjen Robben-effect. De noorderlingen hebben de afgelopen dagen flink wat volgers op de social media-kanalen mogen verwelkomen.
De toename bedroeg over de hele maand gezien liefst 14,1 procent, waarmee FC Groningen de andere clubs wegblaast in een onderzoek van KPMG. En dat terwijl Robbens rentree aan het einde van de maand (zaterdag 27 juni) bekend werd gemaakt.
Met name op Instagram explodeerde het aantal volgers van FC Groningen (plus 31,8 procent). Op Twitter bleef de stijging beperkt tot 1,7 procent.
In het onderzoek over de maand juni laten de noorderlingen de andere stijgers RB Leipzig en Tottenham Hotspur ruim achter zich.
#arjenrobben has announced to return to Dutch side @fcgroningen, the club he started his career with, in an effort to help them recover from #COVID__19 impacts. The transfer has boosted the club to the top of our monthly ranking that lists clubs by the %growth in followers on SM. pic.twitter.com/Lk7YxKOBL1
— KPMG Football Benchmark (@Football_BM) July 3, 2020
Om mee te kunnen praten, moet je ingelogd zijn met je VI-account.
Login